Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone

Niesłychanie istotnym szczegółem pracy silnika jest elastyczność. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na ten parametr kupując samochód. To od niego zależy funkcjonalne wyprzedzanie. W przypadku porównania tych samych aut o pokrewnej pojemności oraz mocy najistotniejszym elementem różnicującym je będzie naturalnie elastyczność. Dla przeciętnego użytkownika samochodu oznacza ona możliwość płynnego przyspieszenia od najmniejszych obrotów na danym biegu do najważniejszych. Mierzymy ją w Nm, innymi słowy newtonometrach. To jednostka skonstruowana umyślnie dla określenia tego parametru. W powszedniej jeździe ważna jest reakcja samochodu na wciskanie pedału gazu. W autach, w jakim miejscu mamy mały moment obrotowy oraz elastyczność mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nie da takiego efektu, jak w wypadku ogromnych obydwóch parametrów w innym pojeździe.

Właśnie dlatego też istotne jest, by płynnie przemieszczać się i nie martwić się o wyprzedzanie wybranie maksymalnie gigantycznego momentu obrotowego, jaki zapewni nam wysoką elastyczność. Komfort jazdy jest znacznie wyższy, kiedy zastosujemy jak wyeliminować zgrzyty przy zmianie biegów. Jednym z najistotniejszych elementów w budowie samochodu jest skrzynia biegów. Od ich przełożeń zależy to jak błyskawicznie będziemy mogli osiągać maksymalne prędkości i nasycać się jakością prowadzenia. Im dłuższe przełożenia tym dłużej możemy przyspieszać na jednym biegu. Najnowsze rozwiązania w skrzyniach biegów obok popularnych już automatach to skrzynie o oznakowaniu DSG. Cechą specyficzną jej budowy jest zastosowanie podwójnego sprzęgła. Jest to wymysł niemieckiego koncernu samochodowego Volkswagen.

Jako pierwszy model samochodu w jakim została zastosowana był Golf R32 na początku roku 2003. Już w owym czasie było wiadome, że budowa i działanie tej skrzyni biegów będzie docenione w późniejszym czasie i coraz to więcej samochodów będzie wyposażone właśnie w tą przekładnię. Fundamentem działania skrzyni biegów DSG jest zastosowanie wtrąconego podwójnego sprzęgła, gdzie jedne obsługuje biegi parzyste, a drugie biegi nieparzyste. Ewidentnie sześciostopniowe zestrojenie całości jest wybitnie solidne i efektywne.

🧾 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodaj komentarz